Kermi-expert Ruth helpt je met je doucheschermkeuze

Egeda stories

Kermi

Ruth is al 12 jaar ambassadeur van Kermi en sinds een half jaar ook vertegenwoordiger ervan: zij licht toe waarom kiezen voor de douchedeuren van Kermi een keuze voor kwaliteit is, en welke rol de toonzaalverkoper en installateur spelen in dit proces.

In deze blogpost spreken we met Ruth Nevejans, sinds kort vertegenwoordiger van Kermi met 11 jaar ervaring als toonzaalverkoper. De ideale persoon om het eens te hebben over waarop je zoal moet letten bij het kiezen van het juiste douchescherm en de belangrijke rol die toonzaalverkopers kunnen spelen om klanten te helpen bij het vinden van de beste oplossing voor hun badkamer.

Wie is Ruth Nevejans?

Ruth heeft elf jaar lang met heel veel passie en engagement in de toonzaal gewerkt. Van alle merken die ze verkocht heeft doorheen die jaren als toonzaalverkoper verkocht ze Kermi met de grootste passie, overtuigd door de kwaliteit en duurzaamheid van de producten. Een half jaar geleden maakte Ruth de overstap “van de toonzaal naar de baan” om diezelfde passie aan te wakkeren bij haar (ex-)collega’s. We stelden haar enkele vragen.

Welke rol speelt de toonzaalverkoper in het keuzeproces van het juiste douchescherm voor de klant?

Als geen ander weet Ruth welke belangrijke rol toonzaalverkopers spelen in het verkoopproces: ”Of de klanten nu heel goed weten wat ze willen of nog zoekende zijn, vaak heeft de verkoper toch nog een belangrijke sleutel in handen om hen naar het juiste product te leiden. Zelf hecht ik altijd heel veel belang aan de technische details en probeer ik de klant te laten inzien dat iets meer betalen bij de aankoop zichzelf terugbetaalt als het product enkele jaren langer meegaat. Mensen onderschatten soms ook het belang van een lange verkrijgbaarheidsgarantie op onderdelen.”

Wat maakt de doucheprofielen van Kermi zo waardevol?

“Weet je,” vervolgt ze, “mensen hebben het vandaag vaak over duurzaamheid. Al sinds het ontstaan van Kermi staat Kermi reeds gekend als een héél kwalitatief product dat lang mee gaat, lang voor dat ‘duurzaamheid’ een echt topic werd.  Er worden enorm strenge kwaliteitseisen opgelegd aan zowel materiaal als productie en de producten worden uitvoerig getest waardoor ze langer meegaan. Heb je toch wat slijtage, dan garandeert Kermi een verkrijgbaarheidsgarantie van maar liefst 20 jaar! Immers beter herstellen dan een volledig nieuwe douchedeur wat we jammer genoeg vaak zien in onze consumptiemaatschappij. Vergeet ook niet dat zowel het glas als de hoogwaardige aluminium profielen in Duitsland geproduceerd worden. Geen overzeese transporten dus en opnieuw extra controle om de best mogelijke kwaliteit te bieden.”

 Kan je die kwaliteit ook staven met voorbeelden?

“Zeker, zo wordt er bijvoorbeeld nagedacht over en uitgetest waar een scharnier of beslag geplaatst moet worden en welke krachten deze uitoefenen op het glas. Deze studies dragen bij tot een sterk verminderde kans op glasbreuk. Kermi draagt veiligheid dan ook hoog in het vaandel.

 

Een ander goed voorbeeld is het lift-mechanisme dat in de scharnieren is ingebouwd en wat ook niet elk merk heeft: doordat de deur telkens lichtjes wordt opgetild bij het openen schuurt de rubberdichting niet tegen de douchetub en gaat het langer mee.  Als er dan toch eens iets misloopt dan heb je de verkrijgbaarheidsgarantie van 20 jaar, ook wanneer de serie niet meer gemaakt wordt. Dat laatste mag je niet onderschatten, te meer omdat Kermi een stabiel bedrijf is. Ik heb het ooit geweten dat bij faillissement mensen gedupeerd waren en omwille van een mankement in 1 onderdeel toch ingrijpende kosten moesten doorvoeren en een deel of zelfs heel de cabine moesten vervangen. Mensen staan daar soms niet bij stil bij aankoop, maar als je hen daarop wijst betalen ze graag een paar euro meer bij aanvang. Mensen willen nu eenmaal ontzorgd worden.”

Wat wil je meegeven aan de toonzaalverkopers?

“Als je het product nog niet kent, probeer het dan gewoon eens. Ik hoor van sommige mensen wel eens dat de catalogus hen niet ligt, maar ik denk dat dat nonsens is. Ik heb met zovele boeken gewerkt en alles is kwestie van gewoonte. Het loont dan ook om even in de catalogus van Kermi te investeren. Kermi heeft een breed gamma aan doucheschermen en oplossingen voor iedere badkamersituatie, waaronder inloopdouches, hoekinstappen, deuren in nis en meer. Er is ook een grote keuze aan afwerkingskleuren en decoratieve elementen zoals verschillende soorten glas. Vanuit mijn ervaring investeer ik ook graag tijd in de toonzaalmedewerkers van onze klanten om hen goed op weg te zetten. Meestal wordt dan snel duidelijk dat de catalogus eenvoudig te gebruiken is”

Wat kan Egeda extra betekenen voor hen?

“En ook al is de catalogus een essentiële basis om een product te verkopen, de echte meerwaarde zit hem toch in de service van de fabrikant. Ik vond het als verkoper altijd een geruststelling dat ik bij vragen kon rekenen op het professionele advies van de binnendienst van de fabrikant. Bij maatwerk is die ondersteuning nog eens zo belangrijk, en dan ben je blij dat je kan rekenen op het installatieteam van de fabrikant zelf voor hulp bij maatopnames of montage.”

Vroeger bestond je publiek vooral uit consumenten en nu uit verkopers, maar we hebben het nog niet over de installateurs gehad. Wat kunnen Kermi en Egeda voor hen betekenen?

“Wel, ik had het net al over de uitstekende ondersteuning bij maatwerk die de verkopers ten zeerste appreciëren, maar ik moet zeggen dat bij de installateurs de focus nog meer ligt op een eenvoudige installatie. Ook voor standaardproducten heeft Kermi hier trouwens goed over nagedacht. Eigenlijk geldt voor de installateur hetzelfde als voor de eindklant, beiden willen ontzorgd worden en zijn dan vaak gebaat bij een premiumproduct met ditto ondersteuning.”

Tot slot… wat is jouw favoriete Kermi-serie?

“Moeilijke vraag…” -denkt luidop – “De Raya heeft natuurlijk een grote verstelbaarheid , beschikt standaard over KermiClean waardoor het glas langer schoon blijft én kan langs beide kanten open … maar doe misschien toch maar de Nica schuifdeur die zowel met als zonder muurprofiel bestaat en een soft close sluiting heeft. Met dat laatste hoef je geen schrik meer te hebben voor schade wanneer de kinderen de deur weer eens te fors dichtdoen. Daarenboven kan je met het kliksysteem overal aan om het glas en de dichtingen te reinigen.”

KERMI_NICA